بررسی رابطه سبک رهبری و جوّ سازمانی با انگیزش کارکنان در سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

مطالب دیگر:
🔍طرح کارآفرینی درباره طرح تولید کیک و کلوچه 🔍تحقیق درباره اتحاد ملي و انسجام اسلامي راهكارمقابله با توطئه دشمنان انقلاب اسلامي🔍طرح کارآفرینی درباره طرح توليد پاركت چوبي🔍پروژه سیستم حقوق و دستمزد یک شرکت بسته بندی🔍3 پاورپوینت کاربردی در حوزه اعتیاد (350 اسلاید زیبا)🔍نقش فعالیت بدنی در مقابله با تحلیل رفتگی عضلات ناشی از سرطان و ایدز🔍طرح کارآفرینی درباره توليد سوسيس و كالباس 🔍طرح کارآفرینی درباره توليد كليد و پريز 🔍طرح کارآفرینی درباره طرح خوداتکایی در مدارس شبانه روزی (پرورش قارچ) 🔍طرح کارآفرینی درباره فروشگاه مواد غذایی 🔍طرح کارآفرینی فنی و مالی درباره تولید قطعات پلاستیک 🔍پکیج 3 پاورپوینت کاربردی در حوزه آسیب شناسی روانی، اجتماعی و اختلالات یادگیری (690 اسلاید جامع)!!!🔍طرح کارآفرینی درباره کشت صیفی جات و سبزی جات 🔍طرح کارآفرینی درباره کشت و صنعت گیاهان دارویی متین🔍طرح کارآفرینی درباره كارگاه تزئينات چيني, بلور و كاشي🔍طرح کسب و کار و کارآفرینی كافي نت🔍طرح کارآفرینی درباره گالري هنر شرق 🔍طرح کارآفرینی درباره مائ العشير🔍طرح کسب و کار و کارآفرینی درباره نانو🔍طرح کارآفرینی درباره نصب جالیوانی در اماکن عمومی
بررسی رابطه سبک رهبری و جوّ سازمانی با انگیزش کارکنان در سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران|32011526|hda
نمونه ای دیگر از بهترین فایل ها با عنوان بررسی رابطه سبک رهبری و جوّ سازمانی با انگیزش کارکنان در سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران آماده دریافت می باشد.تحقیق حاضر با عنوان از سری تحقیق های رشته حسابداری میباشد. این تحقیق در 104صفحه با فرمت Word (قابل ویرایش) در مقطع کارشناسی ارشد نگارش شده است و همچنین این تحقیق آماده چاپ و پرینت جهت استفاده دانشجویان می باشد.===================================================================================تمامی فایل های سیستم، توسط کاربران آن آپلود می شود. اگر در فایلی تخلفی مشاهده کردید و یا مالک پروژه ای بودید که از وجود آن در سایت رضایت نداشتید با ما تماس بگیرید، در اسرع وقت به گزارش شما رسیدگی می شود.neginfile.ir@gmail.com info@neginfile.ir===================================================================================قسمتهایی کوتاه از متن:چکیدهپس از بررسی اطلاعات جمعیت شناختی اعضای نمونه و آمار توصیفی متغیرهای تحقیق، با استفاده از آزمون ضریب همبستگی پیرسون فرضیات تحقیق آزمون گردید و در آخر با استفاده از معادلات ساختاری تحلیل عاملی و ابزار معتبر حداقل مربعات جزئی (PLS) الگویی برای تعیین نوع ارتباط بین متغیرهای تحقیق ارائه شد.نتایج تحقیق نشان داد که بین سبک رهبری و انگیزش کارکنان، سبک رهبری و جوّ سازمانی، و جوّ سازمانی و انگیزش کارکنان در سطح معنی داری 5%، رابطه مثبت وجود دارد. همچنین مقایسه مقادیر ضرایب همبستگی متغیرهای سبک رهبری و جوّ سازمانی با انگیزش کارکنان در سازمان صدا و سیما نشان داد که رابطه ی سبک رهبری با انگیزش کارکنان، قوی تر از رابطه ی جوّ سازمانی با انگیزش کارکنان است. از بین سه شبکه بیشترین رابطه بین سبک رهبری و جو سازمانی به شبکه یک و پس از آن به پرس تی وی تعلق دارد. مقدمهدر مقطع کنونی، یکی از علایم خطرناک فرهنگی - رسانه ای در کشور، از دست دادن مخاطبانی است که در عصر سهولت دستیابی به ارتباطات، به تماشای شبکه های ماهواره ای روی آورده اند. شبکه های ماهواره ای که خارج از نظارت سازمان صدا و سیما و سیاست های کلان جمهوری اسلامی ایران فعال هستند و مهمترین رقیب شبکه های داخلی محسوب می شوند. البته این موضوع تنها مختص به کشور ما نیست و طبیعتاً هر کشوری ترجیح می دهد ملتش، مصرف کننده تولیدات فرهنگی خودش باشد و حتی در صورتی که مانعی بر دسترسی مخاطب به این شبکه ها ایجاد نکند، در یک رقابت جدی با آنها سعی دارد با بالابردن کیفیت و کمیت تولیدات داخلی نظر مخاطب را به آن تولیدات معطوف کند. با توجه به سهل‌انگاری و کم‌کاری‌های موجود در دو بخش مهم آموزش و پرورش و دانشگاها در زمینه مسایل فرهنگی و غلبه مدرک‌گرایی و نمره محوری بر این دو نهاد، رسانه‌های صوتی و تصویری در حال حاضر نقش فوق‌العاده و کم‌نظیری در ایجاد و درونی‌سازی فرهنگ و تمدن در میان عامه مردم دارند. این نقش در ایران بر عهده سازمان صدا و سیما قرار دارد تا به حفظ و گسترش فرهنگ و تمدن ایرانی- اسلامی یاری رساند. منابع انسانی هر سازمان، عاملی اصلی حیات آن سازمان و از این رو شناخت انسان برای مدیریت اثر بخش آن ضروری است. رهبران بزرگ نه سیستم ها، نه فرآیندها، نه فنآوری و نه وظایف را رهبری می کنند، بلکه آنها، انسان ها را رهبری می کنند، زیرا سرمایه های انسانی مزیت رقابتی بالقوه ای هستند که سازمان ها باید با اقدامات مناسب و درست، آنها را به نیرویی مریی و بالفعل تبدیل کرده و با افزایش ظرفیت ها و توانمندی ها، در جهت اهداف سازمان، رشد و توسعه دهند. مدیران باید از طرح ها و برنامه هایی جهت به کارگیری موثر کارکنان استفاده نمایند تا از نامریی شدن آنها جلوگیری کنند که نتیجه تشکیل سازمانی از کارکنان بهره ور است که حس می کنند مریی اند ، به آنها توجه شده، ارزش داده شده و مورد قدردانی قرار می گیرند که این باعث ارتقای بهره وری ،اثربخشی،کارآیی و کیفیت خدمات و استفاده بهینه از منابع می گردد.بحث و بررسی در خصوص ارضای نیازهای کارکنان سازمان صدا و سیما وعوامل دلگرم کننده و اثربخشی بیشتر کارکنان و ایجاد محیط صمیمی و پرجاذبه برای آنان در محیط سازمانی توجه هر فرد دلسوز به آینده این سازمان را به خود معطوف می دارد و لذا همواره این سوال برای نویسنده مطرح بوده و هست که چرا و چگونه پاره ای موارد از طریق ایجاد انگیزش وارضای نیازهای منطقی و معقول کارکنان در دلبستگی به کار و بالا بردن روحیه آنها تاثیر مثبت حاصل شده و یا بالعکس در اثر کم توجهی و ضعف مدیریت تا چه حد در روحیه وانگیزه افراد اثر سوء گذاشته است؟ چرا برخی افراد در سازمان با وجود امکانات و مزایای یکسان، فعال ودارای انگیزه و برخی دیگر با تمامی مشکلات ماندگار می شوند؟ سبک رهبری آزادمنشانه، خودکامه و یا تلفیقی مدیران رسانه ملی چه تاثیری در بهبود عملکرد کارکنان و جوّ سازمانی خلاق و باز دارد؟ چگونه می توان انگیزش کارکنان را افزایش داد؟ شناخت اینکه کارکنان نیازهای متفاوتی را دنبال می کنند، می تواند به مدیران این مطلب را تفهیم کند که چرا رفتار کارکنان در شبکه های مختلف مورد بررسی، متفاوت است ؟ آیا جوّ سازمانی خلاق و باز موجب افزایش انگیزش می شود؟ موفقیت و اثر بخشی سازمانی تا حد قابل ملاحظه ای در گرو شناخت سازمان، عوامل و استفاده بهینه از نیروهای بالقوه سازمانی است. همچنین شناخت الگوهای رفتاری در سازمان و ارتباط آن با ابعاد مختلف همچون جوّ سازمانی، نقش مهمی در اداره بهینه امور ایفا می کند. تحقیق حاضر با آگاهی از این امر، به بررسی رابطه سبک رهبری و جوّ سازمانی با انگیزش کارکنان سازمان صدا و سیما پرداخته است.در این فصل کلیات تحقیق شامل مساله تحقیق، بیان اهمیت و ضرورت مساله، سوالات تحقیق، اهداف تحقیق و... بیان گردیده است.فهرست مطالب1 فصل اول 11-1 مقدمه 22-1 بیان مساله 33-1 اهمیت و ضرورت تحقیق 44-1 سوالات تحقیق 55-1 اهداف تحقیق 56-1 فرضیه های تحقیق 57-1 تعریف مفهومی متغیرهای تحقیق 68-1 نتیجه گیری 72 فصل دوم 81-2 مقدمه 92-2 مفاهيم و تعاريف نياز و انگيزه 93-2 انگيزش و نيازهاي فردي 114-2 نظريه X و Y مك گرگور 125-2 متغيرهاي موثر در انگيزش 126-2 نخستین نظرات انگیزش 141-6-2 نظریه سنتی فردریک تیلور 132-6-2 نظریه روابط انسانی هاتورن 143-6-2 نظریه منابع انسانی مک گرگور 147-2 نظریه های معاصر انگیزش 141-7-2 نظریه های محتوایی انگيزش 152-7-2 تئوري سلسله مراتب نيازهاي مازلو 153-7-2 نظریه وجود - وابستگی- رشد کلیتون الدرفر 154-7-2 نظریه نیازهای سه گانه مک کله لند 155-7-2 نظريه بهداشت – انگيزش هرزبرگ 168-2 نظریه های فرآیندی انگیزش 171-8-2 نظریه انتظار 172-8-2 نظریه برابری آدامز 173-8-2 نظریه های تقویت یا شرطی کردن عامل اسكينر 179-2 ابعاد اصلي كار و خصوصيات مطلوب شغلي 1810-2 جوّ سازماني 1811-2 سبک رهبری 201-11-2 رهبری خدمتگزار 222-11-2 سبک رهبری تحول آفرین 2312-2 پارامترهای مؤثر برسبک رهبری تحول آفرین 251-12-2 هوش عاطفی EQ (هیجانی): 252-12-2 برون گرایی 253-12-2 استقبال از کسب تجربه 264-12-2 هوشمندی IQ: 265-12-2 عصبیت: 266-12-2 فرهنگ سازمانی 267-12-2 محیط 278-12-2 رهبری قدرت‌طلبانه 279-12-2 رهبری مشارکتی (دموکراتیک) 2710-12-2 رهبری آزادمنشانه 2813-2 مدل مفهومی تحقیق 2814-2 پیشینه تحقیق 281-14-2 مرور تحقیقات داخلی 282-14-2 مرور تحقیقات خارجی 313 فصل سوم 351-3 مقدمه 362-3 روش تحقیق 363-3 جامعه آماری 364-3 روش نمونه گیری و نمونه آماری 395-3 ابزار گرد آوری اطلاعات 396-3 روش های تجزیه و تحلیل داده ها 397-3 جدول مدل تحلیلی پژوهش 418-3 نتیجه گیری 444 فصل چهارم 451-4 مقدمه 462-4 آمار توصیفی اطلاعات جمعیت شناختی افراد نمونه 463-4 آمار توصیفی متغیرهای تحقیق 491-3-4 آمار توصیفی متغیرهای پرسش نامه سبک رهبری 492-3-4 آمار توصیفی متغیر جو سازمانی 503-3-4 آمار توصیفی متغیرهای پرسش نامه انگیزش کارکنان 504-4 بررسی روایی و پایایی پرسش نامه ها 511-4-4 روایی پرسش نامه ها 512-4-4 پایایی پرسش نامه ها 515-4 آمار استنباطی 541-5-4 بررسی نرمال بودن داده ها 542-5-4 آزمون فرض های آماری 553-5-4 برازش مدل ساختاری 584-5-4 تحليل عاملي تاييدي 595-5-4 بررسی روايي تشخيصي 626-5-4 بررسی پایایی ترکیبی 627-5-4 بررسی روایی همگرا 638-5-4 مدل ساختاري 656-4 نتیجه گیری 665 فصل پنجم 671-5 مقدمه 682-5 خلاصه نتایج پژوهش 681-2-5 خلاصه نتایج آزمون های ضریب همبستگی 682-2-5 خلاصه نتایج برآورد مدل ساختاری 693-5 پیشنهادهای کاربردی 704-5 پیشنهادهایی برای تحقیقات آتی 715-5 محدودیتهای تحقیق 72منابع 73فارسی 73لاتین 76 پیوست 78پرسش نامه 78خروجی نرم افزارSPSS 82