بررسي رابطه وي‍ژگي هاي روانشناختي فرماندهان و مديران با سبك هاي مديريت

مطالب دیگر:
🔥بررسی انواع فرآيندهاي قالبسازي🔥بررسی اصول و طراحی و ساخت قالب های صنعتی🔥خرید و دانلود پاورپوینت بررسی امواج مایکروویو و مزایا و محدودیت ها و اثرات آنها🔥دانلود پاورپوینت بررسی مراحل ساخت یک ساختمان از آغاز تا پایان🔥بررسی انواع خطا در ورزش فوتبال🔥یک سیستم موازی (همسو) برای تکنولوژی نوری بر مبنای الگوریتم PSO موتاسیون موازی🔥بررسی ترومبوسیتوزیس ثانویه تعداد کم پلاکت نقایص پلاکتی🔥دانلود نمونه سوال های مربوط به حیطه شناختی در شش سطح🔥بررسی جاذبه هاي اكوتوريستي استان خوزستان🔥بررسی اندازه گیری مشخصات جریان آب در رودخانه ها🔥بررسی دیدگاه ها و نظریات روانشناسان در خصوص افسردگی🔥بررسی جایگاه درخت و ارتباط میان درختکاری با معنویت🔥نمونه پرسشنامه خام بررسی سطح رضایت شغلی کارکنان🔥بررسی معماری کاخ ها و بناها در دوره اشکانیان (پارتیان)🔥بررسی انواع آفات در درختان میوه🔥دسته بندی انواع گیاهان🔥دستورالعمل بهسازی لرزه ای ساختمان های موجود🔥مدگرايی و علل گرايش جوانان به مد🔥بررسی انواع فرآیندهای تکثیر غیر جنسی گیاهان🔥بررسی ارتباط میان عشق و ازدواج
بررسي رابطه وي‍ژگي هاي روانشناختي فرماندهان و مديران با سبك هاي مديريت|32011524|hda
نمونه ای دیگر از بهترین فایل ها با عنوان بررسي رابطه وي‍ژگي هاي روانشناختي فرماندهان و مديران با سبك هاي مديريت آماده دریافت می باشد.تحقیق حاضر با عنوان از سری تحقیق های رشته مدیریت میباشد. این تحقیق در184صفحه با فرمت Word (قابل ویرایش) در مقطع کارشناسی ارشد نگارش شده است و همچنین این تحقیق آماده چاپ و پرینت جهت استفاده دانشجویان می باشد.

===================================================================================
تمامی فایل های سیستم، توسط کاربران آن آپلود می شود. اگر در فایلی تخلفی مشاهده کردید و یا مالک پروژه ای بودید که از وجود آن در سایت رضایت نداشتید با ما تماس بگیرید، در اسرع وقت به گزارش شما رسیدگی می شود.
neginfile.ir@gmail.com info@neginfile.ir
===================================================================================

قسمتهایی کوتاه از متن
چكيده
روانشناختی و شناخت ویژگی های روانشناختی و نحوه ی رفتار مدیران و مطالعه در این خصوص می تواند در بهبود کارایی محیط های کاری مثمر ثمر باشد سبک رهبری مدیر با طبیعت انسان و ویژگیها و افرادی که او در سازمان با آنها کار می کند بسیار مرتبط می باشد برابر مطالعات انجام گرفته یکی از شرایطی که می تواند سبک رهبری و مدیریت یک مدیر را تحت تاثیر یا به نوعی مشخص نماید ویژگیهای روانشناختی و شخصیتی مدیر است و آگاهی از روانشناسی و شناخت جنبه های مختلف روحی و روانی مدیران می تواند یاری بخش هر سازمان و به نوعی می تواند سبک رهبری و مدیریت آنان را نیز تعیین نماید در این تحقیق به بررسی رابطه این دو مقوله پرداخته شده است و هدف تحقیق فوق بررسی رابطه ویژگیهای روانشناختی فرماندهان و مدیران با سبک های مدیریت می باشد که در این راستا رابطه بین دو نوع سبک مدیریت رابطه مدار و وظیفه مدار با چهار خرده مقیاس از ویژگیهای روانشناختی مورد بررسی قرار گرفته شده است که عبارتند از:اميدواري، خوش بيني، خود كارآمدي و تاب آوري علاوه بر اين، متغيرهاي سن، جنس، سابقه خدمت، مدرك تحصيلي، تحصيلات و سنوات نيز در اين تحقيق مورد مطالعه قرار گرفت نمونه مورد مطالعه و جامعه آماري تحقيق فوق مديران عالي دانشگاه علوم انتظامي امين مي باشد كه در سال 1392 مشغول به خدمت بوده اند و تعداد آنها 62نفراست كه تعداد51 نفر بعنوان نمونه مورد مطالعه و سنجش قرار گرفته اند در اين پژوهش كه از نظر هدف كاربردي و از لحاظ روش توصيفي است براي جمع آوري اطلاعات لازم از دو نوع پرسشنامه استاندارد استفاده شده است كه عبارتند از: پرسشنامه ویژگی های روان شاختي و پرسشنامه سبك رهبري كه با طيف ليكرت بدست آمده است اين پرسشنامه ها بعد از سنجش اعتبار در ميان جامعه آماري توزيع شدند تجزيه و تحليل داده هاي پ‍ژوهش در دو سطح آمار توصيفي و استنباطي و با استفاه از نرم افزا مورد پردازش قرار گرفته اند براي آزمون فرضيات از آزمون و رگرسیون خطی استفاده گرديده است نتايج و یافته های پژوهش از آن حكايت دارد که ارتباط معناداری بین خوش بینی ،تاب آوری، امیدواری و خودکار آمدی و سبک مدیریت وظیفه مدار وجود دارد و همچنین ارتباط معناداری بین خوش بینی و تاب آوری و سبک مدیریت رابطه مدار وجود دارد اما بین تاب آوری و امیدواری با سبک مدیریت رابطه مدار رابطه معناداری در این تحقیق دیده نشد و نیز در تحقیق فوق بر اساس پرسشنامه سبک رهبری منتج به این نتیجه شد که 44/ مدیران عالی دانشگاه سبک رابطه مدار 55% مدیران عالی دانشگاه سبک وظیفه مدار را بکار می گیرند و تنها 1% میانه رو می باشند در پایان نیز پیشنهاداتی در جهت تقویت و توجه بیشتر به ویژگیهای روانشناختی فرماندهان و مدیران ارائه گردیده است
كلمات كليدي:
ویژگی های روانشناختي، فرماندهان و مديران، ، سبك مديريت، رابطه مدار، وظیفه مدار
مقدمه
به نظر می‎رسد این نظر و تفکر قدیمی همچنان در کشور ما وجود دارد که مدیران مغز متفکر و کارکنان تنها بازوان اجرایی تلقی می‎شوند به همین سبب خودبینی و نادیده گرفتن دیگران برخی مدیران از بهره‎گیری از تجارب آنها محروم می‎سازد. نکته دیگر این است که در مدیریت روز دنیا به تناسب شغل، استعداد و مهارت فرد برای تصدی شغل و نیز نقش وی در کار تیمی سازمان اهمیت زیادی داده می‎شود به این ترتیب مدیران سطح بالا با دقت زیادی مدیران سطح پایین دست را انتخاب می‎کنند. مدیران عالی آرمان و ارزش‎های سازمان را تعیین می‎کنند و می‎توانند باعث موفقیت یا ناکامی سازمان گردند. لذا بر اساس اصل شایسته سالاری کسی که رهبری سازمانی را به عهده می‎گیرد باید از سابقه کاری مناسب، تجربه و تخصص کافی برخوردار باشد و اصول کار تیمی را در به سامان رساندن امور رعایت نماید. محیط کار نیز در این خصوص بسیار اهمیت دارد. مدیر در چنین محیطی می‎تواند با اعمال سبک مناسب مدیریت استعدادهای افراد را شکوفا کند و بر دانش آنها بیافزاید. بخشی از دانش مدیریت از طریق آموزش فرا گرفته می‎شود ولی بخش دیگر از آن باید ضمن کار آموخته شود به این ترتیب آن بخش از مدیریت را که با آموزش فرا گرفته می‎شود «علم مدیریت» و بخشی از آن را که از طریق کسب تجارب و اندوخته‎ها و بکارگیری آنها در شرایط گوناگون حاصل می‎شود «هنر مدیریت» می‎دانند
به دیگر سخن علم «دانستن» است و هنر «توانستن» مدیریت با عواملی متغیر نظیر پول، مواد، محصولات، خدمات و کارکنان سر و کار دارد. عواملی که پیش‎بینی و انطباق آنها با معیارهای علمی مشکل است با وجود این صاحبنظران در تلاشند تا هر چه بیشتر قوانین علمی را در فراگردهای مدیریت کشف کنند (رضائیان، 1387).
شخصیت و مدیریت افراد و سبک رهبری آنان بهترین گزینه‎هایی هستند که با بررسی آنان می‎توان کارآمدی و یا ناکارآمدی سازمان‎ها را سنجید. سبک رهبری مناسب در سازمان‎ها و ارگان‎های دولتی و خصوصی موجب ایجاد انگیزه تعامل کارکنان، بهره‎گیری کامل از پتانسیل‎های موجود و در نهایت حل موفقیت‎آمیز امور سازمان‎ها می گردد، راهی را می‎پیماید که در آن استعدادها شکوفا می‎شود. کارکنان دارای خلاقیت می‎گردند و کیفیت کار افزایش می‎یابد. در سازمان های انتظامی و نظامی شخصیت مدیران، سبک رهبری و هدایت پرسنل اهمیتی افزونتر از سایر سازمان‎ها دارد چرا که مدیران و کارکنان این یگان‎ها دارای ماموریت‎های فوق‎العاده مهم و حساس هستند که گاها با جان، مال و آبروی انسان‎ها گره خورده و به همین دلیل بایستی بسیار دقیق و علمی هدایت و برنامه‎ریزی شوند تا سازمان در رسیدن به اهداف اصلی موفق‎تر و به دلیل اینکه منابع انسانی عمده‎ترین عامل استراتژیک هر سازمان محسوب می‎شوند به درستی هدایت شوند زیرا انسان نه تنها یکی از عوامل حیاتی تولید و خدمات است بلکه به عنوان مدیر با اعمال تدابیر و اتخاذ تصمیمات لازم استفاده از سایر عوامل را میسرمی‎سازد. آنچنان که تجربه کشورهای پیشرفته نشان می‎دهد آنچه موجب رشد و توسعه این کشورها گردیده داشتن انسان های توانمند بوده نه داشتن منابع طبیعی و مادی غنی (میرسپاسی، 1373).
فهرست مطالب
فصل اول:کلیات تحقیق
1-1مقدمه 1
1-2 بیان مساله 2
1-3 ضرورت و اهمیت تحقیق 4
1-4 اهداف تحقیق 6
1-3-1سئوال های تحقیق 6
1-3-2 فرضیه های تحقیق 6
1-4 تعریف مفاهیم و اصطلات کلیدی 7
فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیق
2-1 مقدمه 10
2-2 پیشینه تحقیق 11
بخش اول
2-3 ویژگی های روانشناختی 15
2-3-1- امیدواری 17
2-3-1-1-امیدواری در روایات اسلامی 21
2-3-1-2-آثار و فواید امیدواری و آفات امیدواری 23
2-3- 1-3- فرد امیدوار چگونه فردی است؟ 24
2-3-2- تاب آوری 25
2-3-2-1- ویژگی‎های افراد تاب آور 28
2-3-2-2- منابع تغذیه افراد تاب آور 29
2-3-2-3-توصیه‎های متخصصان امر برای تاب آوری 31
2-3-2-4 -نکاتی برای افزایش تاب آوری مدیران و فرماندهان 32
2-3-2-5-نتایج مطالعات انجام شده در خصوص تاب آوری 33
2-3-3- خودکارآمدی 41
2-3-3-1-اثرات خودکارآمدی 43
2-3-3-2- پنج نکته در رابطه با خودکارآمدی 44
2-3-3-3- نظریه شناخت اجتماعی (آلبرت باندورا) در خصوص کارآمدی 45
2-3-3-4-مراحل رشد خودکارآمدی 47
2-3-3-5-خودکارآمدی و تفاوت‎های سنی و جنسیتی 49
2-3-3-6- خودکارآمدی و عملکرد تحصیلی 50
2-3-3-7- خودکارآمدی و سلامت جسمانی 50
2-3-3-8- منابع باورهای خودکارآمدی 50
2-3-3-9- ويژگي هاي مديران کارآمد 53
2-3-3-10- ارتباط 55
2-3-3-11- سایر جنبه‎های مهارتی 55
2-3-3-12-ویژگی های افراد با خودکاآمدی بالا 56
2-3-3-13- اهمیت خوش بینی در مقابل بدبینی و تفاوت‎های آنها 67
2-3-3-14- پیشینه خوش بینی 70
بخش دوم
2 -4- معنای لغوی رهبری و مدیریت و سبک رهبری 71
2-4-1- تعریف اصطلاح رهبری در مدیریت 73
2-4-2- جلوه‎های رهبری 73
2-4-3- رهبری چیست؟ 74
2-5- تعریف مدیریت 75
2-6- تفاوت رهبر و مدیر 77
2-7- وظایف مدیران 80
2-8- مهارت‎های مدیران 81
2-8-1- مهارت‎فنی 82
2-8-2-مهارت‎های انسانی 82
2-8-3- مهارت‎های نظری یا تحلیلی 83
2-9- مدیران اثربخش و مدیران موفق 87
2-10- تعریف سبک مدیریت 88
2-11- تئوری‎های تشخیص رهبری 89
2-12- تئوری‎های رفتاری رهبر و مدیر 90
2-13- تاریخچه مطالعات در زمینه سبک‎های مدیریت 91
2-14- سبک‎های رهبری و مدیریت 93
2-15- مدیران دانشگاه و انتخاب سبک رهبری 94
2-16-مدل نظری تئوری مدیریتی 96
2-16-1-نظریه ابرمرد 97
2-16-2-نظریه صفات مدیر 97
2-16-3- تحقیقات دانشگاه ایالتی اوهایو 97
2-16-4- شبکه یا سبک سنج مدیریت 99
2-16-4-1- سبک مدیریت لیکرت 101
2-16-4-2- سیستم‎های مدیریت لیکرت 103
2-16-5- سبک‎های وایت من 104
2-16-6- نظریه کریس- آرگریس 105
2-16-6-1- نقد و ارزیابی نگرش‎های رفتاری 106
2-16-7- نظریه اقتصادی فیدار 106
2-16-8- تئوری مسیر- هدف 107
2-16-9- نظریه تاننبام و اشمیت 110
2-16-10- مدل سه بعدی ویلیام راین 111
2-16-11- نظریه منبع شناختی 111
2-16-12- تئوریهای جدید 112
2-16-12-1- تئوریهای اسناد مدیریت 112
2-16-12-2- نظریه رهبری فرهمند 113
2-17-مدل مفهومی تحقیق 115
فصل سوم: روش شناسی تحقیق
3 -1-مقدمه 115
3-2- نوع تحقیق 115
3-3- روش تحقیق 116
3-4- جامعه آماری 117
3-5 ابزار گردآوری داده ها 117
3-6 -پرسشنامه روان شناختی 117
3-7 - پرسشنامه سبک رهبری 118
3-8- روایی و پایایی پرسشنامه 118
3-9-متغیرهای تحقیق 120
3-9-1-متغیرهای وابسته 120
3-9-1-متغیرهای مستقل 120
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
4-1- مقدمه 121
4-2- مشخصات نمونه 122
4-3-توصیف سوالهای پرسشنامه مربوط به روانشناختی 125
4-4 توصیف سوالهای پرسشنامه سبک رهبری 150
4-5-تحلیل داده ها 153
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادها
5-1-مقدمه 158
5-2- بحث ونتیجه گیری 158
5-3- یافته های پژوهش 159
5-3-1-آمار توصیفی 159
5-4- پیشنهاد ها 163
5-4-1- پیشنهادهای کاربردی 163
5-4-2-پیشنهادهای پژوهش 163
5-5-محدودیت های تحقیق 164
منابع و مأخذ 165